چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

ثبت نام بيمه درمان تكميلي به صورت آنلاين

۴۳ بازديد

 در اين مقاله با انواع بيمه درمان تكميلي،‌ مدارك مورد نياز براي ثبت نام آن و نحوه خريد اينترنتي اين بيمه آشنا خواهيد شد.

هر ساله هزينه‌هاي درمان افزايش چشم‌گيري خواهند داشت و در صورتي كه درآمد افراد نسبت به اين هزينه‌ها افزايش پيدا نكند، براي پرداخت هزينه‌هاي درماني خود دچار مشكل خواهند شد. از همين رو بيمه تكميلي به ليست بيمه‌هاي موجود اضافه شده كه با بهره‌مندي از آن مي‌توان هزينه‌هاي درماني را پوشش داد و از پس هزينه‌ها برآمد. استفاده از بيمه تكميلي اين امكان براي افراد فراهم مي‌كند تا با خيال آسوده‌تري نسبت به درمان خود اقدام كنند. با توجه به اهميتي كه بيمه تكميلي دارد، بايد نسبت به ثبت آن به صورت آنلاين اطلاعات كافي داشت تا بتوان به آساني از آن استفاده كرد. در ادامه اين مقاله با روند كلي ثبت نام آنلاين بيمه تكميلي، مدارك و شرايط آن بيشتر آشنا خواهيد شد.

 

بيمه درمان تكميلي چيست؟

بيمه درمان تكميلي بيمه جبران كننده هزينه‌هاي درمان است و در واقع در زمان بيماري بخش زيادي از هزينه‌هاي درمان با استفاده از بيمه درمان تكميلي پرداخت مي‌شود. در سال‌هاي اخير با توجه به عملكردي كه اين بيمه دارد، بسياري از شركت‌ها نسبت به ثبت نام كاركنان خود براي اين بيمه اقدام كرده‌اند.

انواع بيمه تكميلي

بيمه تكميلي در گروه بيمه اشخاص جاي مي‌گيرد و تمامي سازمان‌ها و نهادها به منظور حمايت از كاركنان خود، تمامي اعضاي خانواده آن‌ها و همچنين ساير افراد تحت تكفل آن‌ها از اين بيمه استفاده مي‌كنند. به طور كلي بيمه درمان تكميلي به سه دسته گروهي، انفرادي و خانواده تقسيم بندي مي‌شود كه هريك از اين دسته‌ها ويژگي‌هاي خاصي را براي بيمه گذار به همراه خواهند داشت. اين سه دسته از بيمه تكميلي هزينه‌هاي درماني از جمله بستري، زايمان، پاراكلينيكي و … را پوشش مي‌دهند.

بيمه درمان تكميلي انفرادي

نكته مهم درباره بيمه تكميلي فردي آن است كه در اين نوع بيمه درماني، حق بيمه بيشتر در ازاي كيفيت خدمات بالاتر دريافت خواهد شد. اين بيمه از پوشش كاملي براي درمان بيمه گزار برخوردار است و بيمه گزار با استفاده از آن خيال آسوده‌تري خواهد داشت. براي دريافت اين بيمه نياز به داشتن بيمه پايه نيست و مي‌توان بدون داشتن آن نسبت به دريافت و ثبت نام آنلاين بيمه درمان تكميلي اقدام كرد.

بيمه تكميلي خانواده

بيمه تكميلي خانواده نوعي از بيمه درمان است كه نسبت به بيمه درمان تكميلي گروهي پوشش كمتري دارد و به صورت انفرادي صادر مي‌شود. در اين بيمه نيازي به رد شدن حق بيمه تامين اجتماعي افراد از يك محل كار نيست و همچنين تعداد افراد مجموعه كاري هم اهميت نخواهند داشت.

بيمه تكميلي گروهي

در بسياري از موارد با توجه به امكاناتي كه بيمه تكميلي گروهي در اختيار افراد قرار مي‌دهد از اين روش استفاده مي‌شود. يكي از ويژگي‌هاي مهم بيمه گروهي نحوه پرداخت آن بوده كه حق بيمه به صورت ماهانه از حقوق كاركناني كه بيمه شده باشند، كسر مي‌شود. اعتبار بيمه درمان تكميلي گروهي تا زماني كه فرد عضو گروه باشد، ادامه خواهد داشت و در غير اين صورت متوقف خواهد شد. نرخ حق بيمه براي بيمه تكميلي گروهي بر اساس ميانگين سن افراد حاضر در گروه محاسبه مي‌شود و لازمه برخورداري از اين بيمه رد شدن بيمه تامين اجتماعي از يك محل كار است.

مراحل ثبت نام بيمه درمان تكميلي

اولين و مهمترين مرحله براي ثبت نام آنلاين بيمه درمان تكميلي آماده‌سازي مدارك مورد نياز براي اين بيمه است. مدارك مورد نياز براي ثبت نام بيمه تكميلي شامل كپي صفحات اول و دوم شناسنامه تمامي اعضاي خانواده، كپي از پشت و رو كارت ملي اعضاي خانواده، كپي صفحه اول دفترچه بيمه پايه اعضاي خانواده و پر كردم فرم تقاضاي سرپرست خانواده مي‌شود.

شرايط و نحوه ثبت نام بيمه تكميلي

از مهمترين و اصلي‌ترين شرايط براي ثبت نام بيمه تكميلي شرايط سني افراد است و بايد گفت كه اين شرايط در هريك از گروه‌هاي بيمه تكميلي متفاوت خواهد بود.

شرايط سني در بيمه تكميلي گروه

بيمه تكميلي گروهي براي جبران هزينه‌هاي درماني كاركنان و افراد تحت تكفل آن‌ها در سازمان‌ها و شركت‌هايي كه بالاي 50 باشند، مورد استفاده قرار مي‌گيرد و شرايط سني مورد نياز در آن عبارتند از:

حداكثر سن بيمه شده براي گروه‌هاي كمتر از 1000 نفر، 60 است.

پرداخت حق بيمه بيشتر براي افراد بالاي 60 سال

نبود محدوديت سني براي گروه‌هاي بالاي 1000 نفر

حداقل 18 سال سن براي بيمه گزار

انتقال بيمه تكميلي به اعضاي خانواده در صورت فوت شخص

شرايط سني در بيمه تكميلي فردي

شرايط سني براي ثبت نام بيمه درمان تكميلي به صورت انفرادي نيز متفاوت است و شامل موارد زير مي‌شود:

وجود محدوديت براي افراد بالاي 60 سال

حداكثر 70 سال سن براي ثبت نام بيمه درمان تكميلي انفرادي

نحوه خريد بيمه درمان تكميلي

پس از تكميل تمامي اين مدارك كاربران مي‌توانند به دو روش سنتي و آنلاين نسبت به خريد بيمه درمان تكميلي اقدام كنند. در روش سنتي متقاضي بايد به يكي از نمايندگي‌هاي بيمه مراجعه كرده و خريد بيمه را انجام دهد.

در روش آنلاين ولي اين امكاني براي كاربران فراهم مي‌شود تا در هر زمان و مكاني بتوانند براي خريد بيمه تكميلي خود اقدام كنند. از جمله مهم‌ترين مزيت‌هايي كه خريد آنلاين بيمه درمان تكميلي براي افراد به همراه مي‌آورد آن است كه در زمان آن‌ها صرفه جويي مي‌شود، امكان مقايسه و انتخاب بين بيمه‌ها را خواهند داشت، صدور و ارسال بيمه نامه به آساني انجام مي‌شود و مراحل ثبت نام با سرعت بيشتري انجام خواهد شد. با توجه به امكاناتي كه خريد آنلاين بيمه در اختيار كاربران قرار مي‌دهد، بسياري از آن استفاده مي‌كنند.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد