پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

مدارك مورد نياز براي دريافت هزينه از بيمه تكميلي

۴۸ بازديد

شركت‌هاي بيمه با ارائه خدمات بيمه تكميلي در كاهش هزينه‌هاي بيماران نقش مهمي ايفا مي‌كنند. در اين مقاله ما قصد داريم به بررسي مدارك بيمه تكميلي كه شما براي دريافت هزينه‌هاي خود از شركت بيمه نياز داريد بَپردازيم و در پروسه بيماري ( كه آسيب‌هاي رواني آن براي شما و خانواده‌تان كم نيست) همراه شما باشيم تا بابت هزينه‌هايي كه شركت بيمه پرداخت مي‌كند آسوده خاطر باشيد. در اين مقاله همراه ما باشيد.

بيمه تكميلي چيست ؟

در هنگام بيماري يكي از چالش‌هايي كه فرد آسيب ديده و خانواده‌اش را با خود درگير مي‌كند هزينه‌هاي ناشي از بيماري است كه اغلب هزينه خدمات درماني بسيار سنگين‌اند. شركت‌هاي بيمه در اين شرايط به كمك شما خواهند آمد و بخشي از هزينه‌هاي درمان را پرداخت مي‌كنند. شما مي توانيد با ارائه مدارك بيمه تكميلي نيز بخش اعظم هزينه‌هاي روند درمان را از شركت بيمه بگيريد چرا كه بيمه تكميلي حدود 90 درصد خدمات درماني را تحت پوشش قرار داده است و مي‌توانيد با ارائه مداركي كه در ادامه در موردشان صحبت مي‌كنيم هزينه‌هاي خود را از شركت بيمه دريافت كنيد.

بيمه تكميلي چه هزينه‌هايي را پرداخت مي‌كند؟

اگر شما هنگامي كه با ناخوشي مواجه مي‌شويد براي ويزيت و انجام آزمايشات خود به مراكز تحت پوشش بيمه تكميلي مراجعه كنيد نيازي به مراجعه حضوري به دفاتر بيمه و ارائه مدارك باري دريافت خسارت از بيمه نداريد و در مراكز درماني تحت پوشش، با احتساب تخفيف بيمه، ويزيت و هزينه‌هاي درماني را پرداخت خواهيد كرد. اما اگر آزمايشات و خدماتي كه نياز داريد تحت پوشش بيمه تكميلي نباشد بايد مدارك بيمه تكميلي را آماده كنيد و از پزشك معالج خود گواهي و گزارش دريافت كنيد تا بعدا از طريق كارشناسان بيمه، هزينه‌اي را كه دريافت كرده‌ايد باز پس بگيريد. ما مي‌دانيم كه بيماري علاوه بر درد هزينه هم دارد، پس همراه شما خواهيم بود تا شما را با راه‌هاي دريافت هزينه بيمه تكميلي در مراكزي كه تحت پوشش بيمه نيستند آشنا كنيم. 

مدارك بيمه تكميلي براي دريافت هزينه‌ها

برخي از خدمات درماني مانند ويزيت پزشك و جراحي‌ها در تمام بيمه‌ نامه‌ها تحت پوشش هستند، اما بيمه تكميلي امور پزشكي گسترده تري را تحت پوشش خود دارد و همين موجب محبوبيت اين نوع از بيمه شده است. با بيمه تكميلي شما مي‌توانيد بخشي از هزينه خريد لنز و سمعك، بستري شدن در بيمارستان، زايمان، خدمات پاراكلينيكي و دندانپزشكي را پرداخت كند اما لازم است پيش از مراجعه به مراكز درماني از تاريخ اعتبار دفترچه بيمه تكميلي خود اطمينان حاصل كنيد.

حال لازم است در مورد مدارك لازم براي بيمه تكميلي در هر مركز درماني صحبت كنيم كه با توجه به گستردگي خدمات تحت پوشش اين بيمه بسيار متنوع است:

  1.  مدارك بيمه تكميلي براي عينك و لنز: برگه اپتومتري با مهر معتبر و برگه فروشگاه عينك با مهر
  2. دندانپزشكي: برگه مهرشده توسط پزشك و عكس قبل از عمل جراحي يا عصب كشي در دندان
  3. خدمات پاراكلينيكي (كه عبارتند از ام آر آي، انواع اسكن، ماموگرافي و آندوسكوپي) : جواب آزمايش، سربرگ دكتر با مهر معتبر، فاكتور پرداخت با مهر مركز درماني
  4. زايمان طبيعي يا سزارين: اصل صورتحساب بيمارستان، ريز داروهاي مصرف شده و نتيجه آزمايشاتي مثل سونوگرافي
  5. مدارك بيمه تكميلي براي فيزيوتراپي: مهرپزشك بر برگه اي كه تعداد جلسات و گزارشي از جلسات درمان بر آن ذكر شده باشد
  6. داروها: نسخه پزشك با امضا و مهر داروخانه
  7. جراحي‌هاي سرپايي: اصل گزارش پزشك درمورد روند جراحي و صورتحساب مهرشده توسط مطب
  8. مدارك بيمه تكميلي براي بستري در بيمارستان: با توجه به دولتي يا خصوصي بودن بيمارستان نياز به اصل صورتحساب و داروهاي استفاده شده با مهر پزشك معتبر و بخش حسابداري بيمارستان داريد.

به صورت كلي مي‌توان گفت اگر براي معالجه و درمان به مراكزي كه تحت پوشش بيمه تكميلي نيستند مراجعه مي‌كنيد بايد اصل صورتحساب، نسخه پزشك، گرافي‌ها و ليست داروهاي مصرف شده را با امضا و مهر مركزي كه به آن مراجعه كرده‌ايد به مراكز شركت بيمه خود تحويل دهيد.

چه طور با مدارك بيمه تكميلي هزينه‌ها را دريافت كنيم؟

اگر شما به مراكز تحت پوشش بيمه مراجعه كنيد نيازي به مدارك بيمه تكميلي براي دريافت هزينه‌ها نداريد و تنها با يك جست و جوي ساده در نت مي‌توانيد اين مراكز را شناسايي كنيد اما گاهي ممكن است فرصت جست و جو و يا رسيدن به اين مراكز مشخص و تحت پوشش را نداشته باشيد، جاي نگراني نيست و با مداركي كه گفته شد، پس از تكميل فرم هزينه‌ها، خسارت خود را از شركت بيمه باز پس خواهيد گرفت. با توجه به مدارك بيمه تكميلي كه براي دريافت هزينه‌هاي درمان در پاراگراف قبلي توضيح داديم لازم است توجه كنيد كه اين مدارك را به چند صورت مي‌توان به شركت بيمه‌اي كه تحت پوشش آن هستيد تحويل دهيد، يكي از اين راه‌ها ارسال تصوير گواهي‌هاي مهر شده و يا ارسال آن‌ها به وسيله پيك مي‌باشد اما لطفا پيش از هرگونه اقدام در خصوص تحويل اصل مدارك به شركت بيمه با كارشناسان دفتر صحبت كنيد و از راهنمايي‌هاي افراد متخصص بهره بگيريد.

نكاتي كه لازم است درمورد مدارك بيمه تكميلي بدانيد

با توجه به اين كه افراد سود جو تا به امروز منجر به خسارت‌هاي بسياري به شركت‌هاي بيمه شده اند اين شركت‌ها نيز قوانين خود را براي پرداخت خسارات سخت‌تر كرده‌اند و شما بايد به جاي كپي، اصل مدارك خود را براي دريافت خسارت به اين دفاتر بيمه ارائه كنيد و مدارك بيمه تكميلي را با مهر رسمي مراكز درماني و پزشكي به دفاتر بيمه تحويل دهيد دقت كنيد كه پيش از خروج از مراكز درماني تمام مداركي را كه براي دريافت هزينه خود از بيمه لازم داريد دريافت كنيد چرا كه با نقص يك از اين مدارك هزينه اي به شما تعلق نخواهد گرفت.

اگر در ليست مدارك ذكر شده نياز به گزارش پزشك معالج ذكر شده است، از پزشك معالج خود بخواهيد كه گزارشي مناسب براي دريافت هزينه بيمه تكميلي براي شما بنويسد و مطمئن باشيد كه پزشكان در اين زمينه هايت همكاري را با شما خواهند داشت. در انتها نيز اگر پرسشي در رابطه با مدارك لازم براي دريافت هزينه‌هاي درماني از بيمه تكميلي داريد با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.